Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Początki
Witam, chciałbym nauczyć się obsługiwać backtrack 5. Więc co polecacie na początek. Od czego zacząć ??
Odpowiedz
Zacznij używać ... najlepiej od stworzenia własnego środowiska testowego.

Najprościej - swój router, zabezpiecz WPA, podłącz tam swój telefon/komputer po wifi ... i teraz ... odpalając backtrack czy też kali - łamiesz hasło ... do sieci.
Proste, szybki sukces ... i przynajmniej widzisz efekt.

Później, środowiska wirtualne i testy ... zabawy ...
Odpowiedz
To wszystko mam już przygotowane. Tylko chodzi mi o to co do czego jest itp itd. W tym akurat jestem zielony.
Odpowiedz
Zacznij najpierw od poznania Linuxa. BT/Kali nie jest dobrym systemem na start. Naucz się administrować za pomocą samego shella. Zrozum jak działa jądro, jak ochraniana jest pamięć (z tego przejdziesz jak wykorzystać program odpalony jako root, do przepełnienia stosu i wykonania kodu, który umieszczasz w odpowiednim miejscu w pamięci). Nauka "hakierowania" od wsiadania na kali to nie nauka. Nie wiesz co się dzieje i tylko klikasz co doradzają w poradnikach.
 Gdyby Java miała prawdziwy garbage collector to programy kasowałyby się podczas uruchomienia.

Odpowiedz
Jeszcze zależy od tego w jakim kierunku chcesz iść, np czy pentester aplikacji webowych czy reverseenginer...
Odpowiedz
Bzdura, bez obrazy ale mam dość podpowiedzi "zależy co chcesz robić..."
To tylko miesza w głowie i tyle. Jak ktoś, kto ledwo ma pojęcie o świecie bezpieczeństwa w IT ma wiedzieć co chce robić? jakie skille będą mu potrzebne do tego co chce robić? od czego zacząć? i jak przypadkiem nie marnować czasu na tematy które mu się nie przydadzą przy tym co chce robić?

Takie myślenie powoduje stagnację, frustrację, instalowanie nowych systemów, rozwiązań czytania artów typu "co było pierwsze, jajko czy kura" albo inne o "jedynym słusznym wyborze" którego poszukiwanie jak graala prowadzi do nikąd.