Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Zabezpieczenie sieci WiFi
Witam wszystkich forumowiczów,

Długo się zastanawiałem co napisać i doszedłem do wniosku że lepiej napisać w prost.

Jestem całkowitym laikiem jeśli chodzi o system Linux, mam z nim styczność dopiero od dwóch tygodni. Zaczęło się wszystko od tego że jakieś trzy tygodnie temu ''przytrafił'' mi się włam na kompa. Jasik ''żartowniś'' wszedł na naszego laptopa i dla zabawy pozmieniał rozmiary wszystkich zdjęć. Żeby tego było mało pozmieniał hasła dostępu do paru programów.

Zrobiłem format systemu - bo to pierwsze mi przyszło na myśl, i postanowiłem sprawdzić jak zabezpieczona jest siec WiFi i własnie takie hasła podczas googlowani przyprowadziły mnie własnie Tu.

Teraz do setna sprawy, czy mogli byście mi podsunąć linka, po przestudiowani którego wzmocnił bym swoje zabezpieczenie sieci bezprzewodowej.

Przepraszam za tak banalne pytanie, ale dla nie jest to czarna magia i czyje się jak niepełnosprawny jeśli chodzi o ten temat.

Pozdrawiam

szwaja
Proponuję zacząć od tego Smile

http://zaufanatrzeciastrona.pl/post/co-h...ym-bronic/
Myślę, że w Twoim przypadku wystarczyłoby zrobienie resetu fabrycznego routera, po czym wyłączenie WPS (jest podatne na ataki. Atak na taki router idzie przeprowadzić w bardzo łatwy sposób), a następnie ustawienie MOCNEGO hasła wpa2

Choć i tak wiadomo, że dla chcącego nic trudnego, ale myślę, że padłeś ofiarą żartownisia a nie super pro hakera Tongue

Dodatkowo pomyślałbym nad antywirusem, jeśli dotychczas nie miałeś. Do tego włączenie firewalla, pozamykanie portów w routerze.

I co najważniejsze, musisz korzystać z internetu z głową. Nie wchodź na podejrzane strony, stosuj się do metody ograniczonego zaufania. Jak na drodze Tongue Jeśli znajomy wysyła Ci podejrzany plik, to możesz uruchamiać go w sandboksie lub przeskanować zanim odpalisz.